Oprogramowanie dla Retail - LS Retail
Świetna obsługa w znacznym stopniu przyczynia się do sukcesu restauracji, baru czy innego biznesu związanego z gastronomią. Zależy ona od wielu czynników w tym od: kompetentnego i dobrze przeszkolonego zespołu, współpracy między kelnerami a personelem kuchennym, szybkiego i łatwego składania zamówień oraz procesu płatności. Trzeba poświęcić wiele czasu i wysiłku, aby zrealizować dwa pierwsze punkty – w ostatnim,  na szczęście, może pomóc technologia. Mobilny system sprzedaży (mPOS), oprogramowanie, z którego można korzystać za pomocą tabletów lub urządzeń mobilnych, jest niedrogą technologią, która zyskała na popularności w branży restauracyjnej, ze względu na jego rolę w przyspieszaniu operacji, a co za tym idzie zapewnienie spersonalizowanej obsługi i polepszenie doświadczeń klientów.

1.       Zapewnij szybszą i bardziej precyzyjną obsługę

Mobilny system POS przyspiesza cały proces składania zamówienia i oszczędza obsłudze krążenia między stolikami, a zapleczem kuchennym.  Obsługa może przesłać zamówienie od stolików bezpośrednio do kuchni, za pomocą jednego kliknięcia, a kuchnia otrzyma je ze wszystkimi dołączonymi uwagami – dodatkowymi zmianami, specjalnymi życzeniami, itp.

To nie wszystko: z tabletem czy telefonem w ręku, obsługa jest informowana na bieżąco o stanie gotowości potraw, więc nie musi sprawdzać tego w kuchni i ryzykować rozczarowaniem klientów w razie niedostępności któregoś z zamówionych przez nich dań.  Mobilny POS zapewnia również natychmiastowy dostęp do szczegółowego menu, bez konieczności polegania na pamięci pracownika (i ryzyka błędów!).  Kelnerzy, za pomocą kilku kliknięć mogą na bieżąco sprawdzać jakie oferty i promocje są dostępne, a nawet uzyskać informacje o wszystkich składnikach każdej potrawy. To czyni obsługę szybką i niezawodną – taką, jaką lubią klienci.

2.       Likwiduj kolejki

Po dobrym posiłku nikt nie lubi stać w kolejce, aby zapłacić za zamówienie. Jednakże, często wybieram kolejkę do kasy, zamiast płatności przy stoliku, ponieważ ten proces może trwać długo. Muszę najpierw zawołać obsługę i poprosić o rachunek, na który trzeba poczekać, następnie użyć karty do płatności i ponownie poczekać aż kelner wróci z moim paragonem – dopiero wtedy mogę odejść. Uff!

Dzięki mobilnemu POS, możesz przeprowadzać transakcje bezpośrednio przy stolikach klientów. Podczas wydawania paragonu pracownik obsługi może mieć przy sobie mobilny terminal, który przekaże klientowi, aby łatwo i sprawnie dokonał płatności. Poprawia to doznania gości związane z wizytą w restauracji, jak i zwiększa obroty, a w konsekwencji zyski przedsiębiorstwa. To rozwiązanie win-win!

3.       Uprość proces dostawy do domu

Czy jest coś lepszego niż jedzenie dania ze swojej ulubionej restauracji na domowej kanapie? Badania przeprowadzone przez McKinsey & Company pokazują, że dostawy do domu, mają corocznie wzrastać o 3,5 %, przez następne 5 lat.  Wzrost tego sektora jest szczególnie interesujący, firma badająca rynek NPD Group odnotowała, że w Wielkiej Brytanii sektor dostaw zwiększył się o prawie 10% w ciągu zaledwie  roku, podczas gdy  odwiedziny restauracji wzrosły tylko o 1% w ciągu roku.

Mimo, iż jest to lukratywny rynek, dostarczanie żywności wiąże się z szeregiem wyzwań – od zachowania jakości żywności podczas podróży do miejsca zamieszkania klientów, poprzez zarządzanie dostawami, aż po płatności. W kwestii tych ostatnich – restauracje często oferują klientom możliwość zapłaty z góry, często za pomocą telefonu. Nie jest to szybki i bezpieczny rodzaj transakcji, którego oczekują współcześni klienci. Inni zaś, proszą o odliczenie odpowiedniej sumy – to rozwiązanie, które nie jest ani wygodne dla klienta, ani bezpieczne dla kierowcy, który musi nosić dużą ilości gotówki.

Na szczęście, możesz rozwiązać te problemy dzięki wyposażeniu swojego dostawcy w mobilny terminal POS i tym samym zapewnić klientom wygodny, bezpieczny i szybki sposób zapłaty za dostarczony posiłek.

4.       Wykorzystaj punkty płatności do tworzenia pozytywnych doświadczeń zakupowych

Tradycyjne kasy fiskalne są złem koniecznym. Oczywiście, są one dość kłopotliwe i zajmują dużo miejsca w restauracji, ale jak inaczej mielibyśmy przyjmować płatności? Wraz z pojawieniem się przenośnych urządzeń POS możesz wreszcie pożegnać się z kasami i wykorzystać przestrzeń, którą zajmowały w sposób przynoszący więcej korzyści.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Capterra, 43% sklepów, korzystających z systemu mPOS już zmniejszyło liczbę kas. Wielu z tych patrzących w przyszłość przedsiębiorców wykorzystało dodatkową przestrzeń na ekspozycję większej ilości artykułów oraz przeprojektowała wnętrze sklepu,  koncentrując się na tworzeniu wciągających, innowacyjnych doświadczeń zakupowych, zamiast na transakcjach. Dlaczego nie stać się przedsiębiorcą, który przejmuje inicjatywę w branży restauracyjnej?

5.       Zapewnij bezproblemową obsługę w Twoich restauracjach sezonowych

Restauracje pop-up – lokale gastronomiczne, które są otwarte tylko przez ograniczony czas – w ciągu ostatnich kilku lat odżyły i przeszły od mody do zupełnie nowego formatu restauracji.

Tymczasowe lokale nie są pomysłem wyłącznie dla aspirujących restauratorów, którzy dopiero pojawili się na rynku. Nawet, jeśli prowadzisz już dobrze prosperującą sieć restauracji, może zainteresuje Cię takie rozwiązanie, które daje możliwość przetestowania nowej koncepcji usług gastronomicznych, nowych lokacji lub wzięcia udziału w różnego rodzaju targach, czy festiwalach.

Mobilny POS może stanowić cenne wsparcie dla Twoich restauracji sezonowych, pozwalając na akceptowanie różnego rodzaju płatności, w tymczasowej konfiguracji – nawet jeśli połączenie internetowe jest niejednolite.

6.       Przyspiesz dostawę

Crubside pick-up – usługa, która umożliwia klientom złożenie zamówienia i odebranie go poza restauracja, gdzie kurier dostarczy jedzenie prosto do auta – staje się coraz bardziej popularna w ostatnich latach, jak informuje National Restaurant Association.

Mobilne urządzenia Point of Sale mogą pomóc uprościć i przyspieszyć odbiór towaru w dowolnym miejscu. Wyposaż swojego dostawcę w jedno z nich, a klienci za otrzymany obiad, będą mogli płacić w szybki i bezpieczny sposób, bez konieczności wysiadania z samochodu.

Artykuł został przygotowany w ramach współpracy co-marketingowej LS Retail na podstawie tekstu: https://www.lsretail.com/blog/6-ways-using-mobile-pos-improve-dining-experience-restaurant/ autor: Giada Pezzini

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *