zly system pos dla restauracji

Jeśli prowadzisz biznes w branży gastronomicznej, to niezależnie od jego charakteru: czy jest to sieć eleganckich restauracji, barów szybkiej obsługi czy też kawiarni ? wiesz jak ważny jest system POS.  Z prostego terminalu płatniczego, system POS ewoluował do podstawowego narzędzia przeznaczonego do obsługi klienta. Obecnie system ten służy do rejestrowania przyjmowanych zamówień, a także dostarcza obsłudze informacji o czasie przygotowywania dań, jak i potrzebach klientów, które oceniane są na podstawie ich wcześniejszych zamówień. Czy tak jest faktycznie?

W biznesie hotelarskim często wykorzystuje się przestarzałe systemy sprzed lat, które nie są w stanie sprostać dzisiejszym wymaganiom stawianym w zakresie obsługi klienta. Wielu właścicieli hotelowych restauracji jest świadomych tego faktu: według Hospitality Technology?s i znajdującego się w nim raportu POS ?Frictionless POS?, 60% restauratorów w nadchodzących latach planuje uruchomienie nowych funkcjonalności do posiadanego oprogramowania POS, zaś 33% poszukuje nowego rozwiązania POS.

Czy korzystasz z właściwego systemu POS w swoim biznesie? Poniżej prezentujemy trzy sytuacje: jeśli odnajdujesz się w którejś z nich, oznacza to, że nadszedł właściwy czas zakupu nowego oprogramowania.

Za pomocą systemu POS można przeprowadzać wyłącznie transakcje sprzedaży…

? i na tym koniec. POS nie pozwala na zapisywanie zamówień klientów i wysyłanie ich do kuchni. Zamiast tego zamówienia przyjmowane są w notatniku, zatem członek obsługi musi fizycznie zanotować zamówienie i osobiście dostarczyć je do kucharza. System nie pomaga w rozpoznawaniu klientów, którzy odwiedzali już przedtem restauracje, a jedyne na czym możemy w tej sytuacji polegać to nasza pamięć do twarzy. Po skończonym posiłku gość zmuszony jest osobiście udać się do kasy, co generuje niepotrzebne kolejki, ponieważ nie ma możliwości uruchomienia oprogramowania ani przyjmowania płatności na urządzeniach mobilnych. Jeśli klienci decydują się na podział rachunku, system nie ułatwia realizacji takiego zadania – należy zatem wydrukować rachunek i dokonać podziału w tradycyjny sposób. A co w przypadku, kiedy każdy z odwiedzających restaurację zdecyduje się uregulować rachunek inną formą zapłaty: gotówką, kartą lub voucherem? Cóż, powodzenia! To nie może się udać.

Czy którakolwiek z opisanych sytuacji brzmi znajomo? Jeśli odpowiedź brzmi ?tak?, z pewnością wykorzystujesz przestarzałe oprogramowanie systemu POS.

Twój program lojalnościowy opiera się na kuponach

Jeśli wykorzystujesz karnety i kupony w postaci papierowej, jest tak prawdopodobnie dlatego, że nie masz lepszego sposobu na rejestrację lojalnych klientów. Czas to zmienić! Oprócz tego, że ukazuje to Twój biznes w niekorzystnym świetle, jako zacofany technologicznie, to rejestracja prowadzona w ten sposób ma dwie ogromne wady:

Papierowy karnet/kupon może zostać zniszczony lub zgubiony, co spowoduje, że klienci stracą impuls do odwiedzenia restauracji.

Nie masz także szansy na śledzenie swoich najbardziej zaufanych klientów! Jednym z powodów, dla których implementuje się program lojalnościowy, jest możliwość gromadzenia danych o klientach (jak często odwiedzają restaurację, które produkty kupują i w jakim zestawieniu ;jak płeć, wiek czy miejsce zamieszkania wpływa na ich potrzeby nabywcze), w celu poprawy jakości produktu oraz sprzedaży na podstawie ich doświadczeń.

Obecnie, restauracje myślące w sposób perspektywiczny oferują możliwość korzystania z programów lojalnościowych, które z łatwością mogą być zarządzane za pomocą systemu POS. Oprogramowanie pozwala na wygodny dostęp do kart lojalnościowych klientów, historii transakcji, zbieranych punktów oraz danych osobowych. Informacje te pozwalają na stały kontakt z klientem, na przykład poprzez przesyłanie ofert promocyjnych trafiających w ich kulinarne gusta.

Jeśli Twoje oprogramowanie nie pozwala Ci na rejestrację nowych członków, a także nie rozpoznaje stałych odwiedzających, to lepiej zacząć poszukiwania bardziej efektywnego systemu.

Spędzasz za dużo czasu, próbując skategoryzować dane.

Twoje zaplecze organizacyjne i POS to dwa różne światy,  a Ty tracisz mnóstwo czasu na systematyzację informacji. Każdego dnia musisz monitorować postęp sprzedaży w systemie, by upewnić się czy posiadasz wystarczające zapasy. Dodatkowo, spoczywa na Tobie analiza sprzedaży oraz ocena, które procesy z nią związane przebiegają właściwie, które należy usprawnić oraz na jaki sektor przeznaczyć mniej pieniędzy.

Jeśli Twoje zaplecze organizacyjne i POS nie są sprzężone, jedyną możliwością sprawdzenia, na przykład które z serwowanych przez nas dań cieszy się największą popularnością, jest samodzielna ocena danych sprzedażowych w  POS i zrozumienie trendów.

Posiadanie nowoczesnego oprogramowania POS zintegrowanego z zapleczem biznesowym, pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu. Umożliwia to także wyeliminowanie wszelkich błędów związanych z kalkulacją, a jednocześnie wskaże mocne i słabe strony w naszej działalności.

Przestarzałe oprogramowanie może wprowadzić firmę w kłopoty, powodując straty finansowe. Software powinien stanowić solidne  wsparcie w Twoim biznesie, które odciąży Cię i pozwoli skupić na przygotowywaniu smacznych dań i budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów. Jeśli nie ma silnej i pewnej podpory firmy, która wspiera Twoją działalność, jak można oczekiwać powodzenia w pozostałych obszarach biznesu?

Tekst autorstwa LS Retail, źródło: https://www.lsretail.com/blog/3-signs-using-wrong-pos-system-restaurant/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *