zly system pos

Współcześni nastawieni na świat cyfrowy konsumenci oczekują łatwych w użyciu oraz nowoczesnych rozwiązań  w sklepach, a sprzedawcy muszą podjąć starania, aby takowe dostarczyć. Właściwa technologia pozwala dostarczać klientom to czego szukają ? i odwrotnie ? zły wybór oprogramowania  może sprawić, że wszelkie podjęte działania pójdą na marne.

Poniżej przedstawiamy 4 przykłady potwierdzające, że źle wybrany system POS może spowodować szkody w biznesie. Ponadto dla każdej ze wskazanych uwag opisaliśmy także wskazówki jak uniknąć błędów i wybrać oprogramowanie, które przyczyni się do wzrostu wydajności firmy.

Bez mobilności nie ma sprzedaży

System POS, który nie posiada funkcjonalności umożliwiającej uruchomienia go na urządzeniach mobilnych może być powodem znacznych spadków sprzedaży. Współcześni konsumenci są przyzwyczajeni do posiadania wszelkich informacji, usług i produktów na wyciągnięcie ręki. Klient nie potrzebuje czekać w kolejce by dostać to, czego poszukuje, jeśli może skorzystać ze smartfona, by zrealizować zamówienia bez konieczności pojawienia się w stacjonarnym sklepie. Ponadto, wielu klientów w obliczu kolejki w sklepie, najzwyczajniej zrezygnuje z zakupów. Należy przy tym podkreślić, że wybór odrębnego systemu realizującego jedynie funkcje mobilnego POS może być równie złym rozwiązaniem. W przypadku, gdy system taki nie będzie pokrywał w pełni funkcjonalności stacjonarnego stanowiska POS, może to skutkować pojawieniem się długich kolejek sfrustrowanych klientów, którzy nie byli w stanie zrealizować swoich potrzeb z pomocą mobilnego systemu.

Rozwiązanie:

Należy upewnić się, że system POS posiada funkcjonalność umożliwiającą uruchomienie go w trybie mobilnym (mPOS) i jest zintegrowany w taki sposób, żeby umożliwić bezproblemowe współdziałanie mobilnego oraz stacjonarnego Systemu POS. Gdy oprogramowanie może obsłużyć płatności z uwzględnieniem promocji, a także gromadzić dane o produktach i na bieżąco je aktualizować, ułatwia w ten sposób proces obsługi klienta. Dzięki temu personel może dokonywać transakcji w dowolnym miejscu sklepu,  minimalizując tym samym kolejki i polepszając doznania zakupowe konsumentów.

Brak personalizacji w systemie POS

Personalizacja jest bardzo ważna względem klientów, którzy oczekują, że ich potrzeby będą rozpoznawane na podstawie  indywidualnych preferencji opartych na ich zainteresowaniach, oraz że zostaną nagrodzeni za swoją lojalność. Możliwe jest zgromadzenie olbrzymiej ilości danych o klientach, ale jeśli POS nie jest zintegrowany z innymi systemami, w efekcie nie będzie możliwości przekazania tych informacji do pracowników obsługujących klientów. W takim przypadku obsługa nie będzie miała możliwości dostarczenia doświadczeń zakupowych jakich oczekują klienci.

Rozwiązanie:

Należy wybrać system POS, który jest w stanie zbierać i analizować informacje o aktywności klientów w różnych kanałach sprzedaży i zapewni w nie wgląd pracownikom, co umożliwi im właściwe przeprowadzenie rozmowy z klientem i zwiększy szansę na dokonanie przez niego zakupu. Należy przy tym upewnić się, że system umożliwia łatwy dostęp do istotnych informacji, takich jak historia zakupów, punkty lojalnościowe, preferencje i zainteresowania. Sprzedaż sugestywna, wspomagana w znacznym stopniu przez wyszukiwarki internetowe i uczenie maszynowe może zwiększyć sprzedaż dzięki dopasowaniu w systemie POS informacji o zwyczajach zakupowych do danego klienta.

System spowalnia personel

Mało przystępny interfejs POS może spowodować zmniejszenie produktywności. Jeśli system nie współgra z rytmem pracy i jest trudny w obsłudze może okazać się, że byt dużo czasu traci się na przeszkolenie personelu. Czas zmarnowany przez pracowników na bezskuteczne próby nauki obsługi systemu lepiej przeznaczyć na obsługę klientów.

Rozwiązanie:

Należy wybrać system POS, który łatwo można dostosować do tempa pracy personelu, dając im jednocześnie dostęp do wszystkich narzędzi i informacji, których potrzebują. Najlepszym pomysłem jest wdrożenie rozwiązania, które bazując na systemie ról umożliwia dopasowanie dostępnych opcji oraz skrótów pod konkretnych pracowników, ułatwiając im realizację poszczególnych zadań.

Kłopotliwe realizowanie płatności

Pomimo iż przetwarzanie płatności wydaje się być kluczowym elementem w procesie sprzedaży, to wiele systemów POS może sprawiać całkowicie inne wrażenie. Zaskakująco duża ilość systemów nie wspiera nowoczesnych środków płatności, takich jak mobilne portfele, karty zbliżeniowe czy też karty podarunkowe, punkty lojalnościowe lub kody promocyjne, nie wspominając o mieszanych metodach płatności. Jeśli system nie obsługuje takich transakcji, prowadzi to do powstawania kolejek, frustracji klientów i możliwych błędów, które podważają zaufanie do marki.

Rozwiązanie:

Trzeba upewnić się, że klienci mogą dokonać transakcji bez przeszkód. Należy wybrać system, który pozwoli w łatwy sposób dodawać nowe metody płatności, a także ułatwi pracownikom ich przyjmowanie, wykonując wszystkie potrzebne obliczenia, minimalizując tym samym błędy i maksymalizując wydajność.

System POS jest istotnym elementem każdego biznesu związanego ze sprzedażą. Liderami w tej branży zostaną ci, którzy wybiorą rozwiązania w maksymalnym stopniu wspierające dążenie do zapewnienia jak największej satysfakcji konsumentów. Czy wykorzystywany przez Ciebie system POS rzeczywiście stanowi wystarczające wsparcie ?

Artykuł został przygotowany w ramach współpracy co-marketingowej LS Retail na podstawie tekstu: https://www.lsretail.com/blog/4-ways-wrong-pos-system-can-destroy-business/, autor: LS Retail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *